
Βρεφικό τμήμα & Παιδικός σταθμός
Tο σπιτάκι μας δεν είναι χτισμένο από άχυρο.
Είναι πέτρινο και γερό όχι μόνο γιατί αγαπάμε τα παραμύθια,
αλλά γιατί εκεί περιμένουμε τα μικρότερα παιδιά της
κοινότητας και χτίζουμε μαζί τους στέρεες βάσεις που δεν θα κλονίζονται στις δονήσεις της ζωής.
Στις παρέες μας παίζουμε λαχταρώντας την ανακάλυψη.
Πειραματιζόμαστε ακίνδυνα ώστε το εγώ βήμα-βήμα να
γνωρίζει τον κόσμο, να προσεγγίζει τους άλλους, να γλιστράει ανεπαίσθητα προς το εμείς.
Στο μεταξύ έξω ας φυσάει κι ας βρέχει… μέσα θα έχει ζεστασιά…
αναρρωτιούνται...
Εστιάζουμε στα εξής
Η δημιουργία μίας σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στους γονείς και στο σχολείο, ανάμεσα στο παιδί και τις παιδαγωγούς είναι απαραίτητη προϋπόθεση για όλες τις εμπειρίες που θα ακολουθήσουν.
παιδαγωγικό πράττειν
Ο τρόπος με τον οποίο υποδεχόμαστε τα παιδιά, ο τρόπος που οι παιδαγωγοί προσεγγίζουν την έννοια της φροντίδας και την ικανοποίηση των καθημερινών αναγκών τους είναι αμιγώς μέρος της παιδαγωγικής λειτουργίας.
O σεβασμός, η δυαδική επαφή, η ιδιωτικότητα, η βλεμματική επαφή, η χροιά φωνής και τα υφολογικά χαρακτηριστικά του Λόγου των ενηλίκων αποτελούν στοιχεία μιας ολιστικής προσέγγισης της παιδαγωγικής πράξης.
μη λεκτικής επικοινωνίας
Εξασκούμαστε στην προσεκτική ακρόαση των όσων μας λένε τα παιδιά.
Αξιοποιούμε συστηματικά την μεθοδολογία της παρατήρησης για να ακούμε και όσα δεν μεταδίδονται με λόγια.
Ακούγοντας τα παιδιά, τους μαθαίνουμε να ακούν και εκείνα με ενδιαφέρον τους άλλους.
Στηρίζουμε το παιδί ώστε να βρίσκει τη θέση του στη σχέση με τους παιδαγωγούς, στην ομάδα, στη σχολική κοινότητα, απολαμβάνοντας ένα περιβάλλον που εμπεριέχει τη μοναδικότητα και σταδιακά αυτορρυθμίζοντας τις παρορμήσεις του και αναστοχαζόμενο τις εμπειρίες του.
με την επιθυμία του
για μάθηση
Το μοντέλο μάθησης που
χρησιμοποιούμε εδράζεται στη
διερευνητική-ανακαλυπτική μάθηση, όπως η προσέγγιση αυτή έχει εμπλουτιστεί με τα ευρήματα των νευροεπιστημών.
Η μάθηση σε αυτή την ηλικία προϋποθέτει απόλαυση και η απόλαυση σημαίνει ότι το παιδί βρίσκει ένα νόημα για το ίδιο σε αυτό που κάνει. Γι’ αυτό και επενδύουμε σε αναδυόμενα σχέδια εργασίας.
Ενεργοποιούμε τις αισθήσεις και συνοδεύουμε τα παιδιά στις ανακαλύψεις τους. Τα βοηθάμε να σκεφτούν για τα ίδια και για τον κόσμο που τα περιβάλλει.
τον άλλον
Καλλιεργούμε από νωρίς την ενσυναίσθηση στα παιδιά πρώτα από όλα προσφέροντάς την οι ίδιοι στα παιδιά.
Ολοκληρώνοντας την προσχολική εκπαίδευση ένα παιδί οφείλει να μπορεί να διεκδικεί με ενσυναίσθηση, να οριοθετεί τις διεκδικήσεις του και να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των άλλων.
Στηρίζουμε την αυτονομία του παιδιού σε όλες της τις διαστάσεις.
Μας ενδιαφέρει το παιδί να αισθάνεται ότι μπορεί να καταφέρει κάθε μέρα όλο και περισσότερα χωρίς τη βοήθεια του ενήλικα.
Η ενδυνάμωση χτίζεται όταν το παιδί παρατηρεί τις αποστάσεις που έχει διανύσει και κυρίως όταν νιώθει ότι το βλέμμα και όχι το χέρι του ενήλικα, είναι η «σκαλωσιά του».
Το παιδί έχει τα δικά του θέλω που πρέπει να αναγνωρίζονται ως ξεχωριστά από τα δικά μας.
Για εμάς το παιδί από βρέφος είναι ένας ευαίσθητος παρατηρητής, ένας ενδιαφέρον συνομιλητής και ένας πολύτιμος συνδιαμορφωτής των καταστάσεων.
Χρησιμοποιούμε παιδοκεντρικές προσεγγίσεις, παράλληλα όμως προσπαθούμε να οδηγήσουμε το παιδί πέρα από τον εγωκεντρισμό, το πέρασμα από τον Εαυτό στη συνάντηση με τον Άλλον.
και συμβολικής σκέψης
Επενδύουμε στην ενεργητική ακρόαση και για το λόγο αυτό επιδιώκουμε το παιδί να έρχεται σε επαφή με διάφορα κειμενικά είδη όπως έμμετρες ιστορίες, παιδικά ποιήματα, αφηγήσεις με πλούτο υφολογικών στοιχείων.
Ο Λόγος των ενηλίκων αποτελεί ένα κάλεσμα για εμπλουτισμό γλωσσικής δομής.
Σταδιακά επιδιώκουμε δεξιότητες και στάσεις οι οποίες έχουν να κάνουν με το γλωσσικό σύστημα και τη γλωσσική επικοινωνία- αναδυόμενος γραμματισμός. Η αγγλική γλώσσα είναι ενταγμένη στο καθημερινό πρόγραμμα των παιδιών.
Προμαθηματικά | Επαγωγική λογική
Αυτορρύθμιση
Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, οι έννοιες που αναδύονται από τα παιδιά επεκτείνονται από τους παιδαγωγούς που παρατηρούν και συνοδεύουν τη μαθησιακή τους πορεία.
Τα παιδιά αυτής της ηλικίας έχουν τα δικά τους ερμηνευτικά σχήματα και σκέφτονται με μοναδικούς τρόπους.
Μέσα από παιχνίδι και πειραματισμό, προκύπτουν μικρές εννοιολογικές αλλαγές, γνωστικές συγκρούσεις και διλήμματα – όλα μέρος της εξερεύνησης.
Παίζουμε ομαδοποιώντας, ταξινομώντας και ανακαλύπτοντας τον χώρο και τον χρόνο.
Το πρόγραμμα σπουδών σχεδιάζεται με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη του εγκεφάλου, περιλαμβάνοντας λόγο, προμαθηματικές έννοιες, λογική και στρατηγική σκέψη, σωματική έκφραση, δημιουργική κίνηση, ενδυνάμωση μέσω της κολύμβησης και ξένη γλώσσα.
Στην πράξη
Παιδαγωγική
υποστήριξη
Οι παιδαγωγοί και όλο το δυναμικό του σχολείου, επιμορφώνονται σταθερά από εξειδικευμένους συνεργάτες για την πρώιμη παιδαγωγική ηλικία και την ψυχική υγεία. Οι μηνιαίες παιδαγωγικές ολομέλειες για ανταλλαγή καλών πρακτικών μας δίνουν τη δυνατότητα να προχωράμε μαζί.
Μικρές ομάδες
Κάθε ομάδα έχει δύο ή τρεις παιδαγωγούς ανάλογα με την ηλικία των παιδιών.
Λειτουργούμε με ισότιμα παιδαγωγικά ζευγάρια, γιατί τα παιδιά επηρεάζονται βαθιά από τις σχέσεις των ενηλίκων.
Επιδιώκουμε σταθερά πρόσωπα αναφοράς και μια «φωλιά» ασφάλειας, όπου το παιδί νιώθει:
«Εγώ εδώ είμαι για σένα».
Συνάντηση της
Σχολικής Κοινότητας
Μηνιαία καλέσματα φέρνουν κοντά οικογένειες με παιδιά διαφορετικών ηλικιών μέσα από δράσεις που μεταδίδουν κοινές αξίες.
Χρήση Σχολικών
Υλικών
Τα παιδιά έχουν πρόσβαση σε σχολικά είδη που παρέχονται από το σχολείο, ενισχύοντας την κοινή χρήση και τη φροντίδα του υλικού.
Υγειονομική
Φροντίδα στο
Σχολείο
Τακτικές επισκέψεις παιδιάτρου διασφαλίζουν άμεση γνωμάτευση για την υγεία του παιδιού. Παράλληλα, γίνεται ετήσιος παιδοδοντιατρικός έλεγχος. Ο οδοντίατρος αποστέλλει γνωμάτευση στους γονείς, συζητά με τα παιδιά για τη στοματική υγιεινή και συμβάλλει σε δράσεις Αγωγής Υγείας.
Επιλογή
παιδαγωγών
Τα παιδιά αλλάζουν μεγαλώνοντας το ίδιο και οι ανάγκες τους. Στο σχολείο μας αντιστοιχούμε πολύ προσεκτικά το δυναμικό του κάθε εκπαιδευτικού με την ηλικιακή ομάδα που του ανατίθεται.
Η Σίτιση ως Παιδαγωγική Πράξη
Η σίτιση στο σχολείο γίνεται μια παιδαγωγική διαδικασία με ενεργό ρόλο για τα παιδιά. Το τραπέζι θυμίζει οικογενειακή ατμόσφαιρα, οι παιδαγωγοί ενθαρρύνουν τη δοκιμή νέων γεύσεων και την αυτόνομη χρήση των εργαλείων σίτισης. Τα παιδιά τρώνε μόνα τους, κάτι που ενισχύει πολύ την αυτονομία τους.
Πλαίσιο στήριξης
Στο σχολείο λειτουργεί το Πλαίσιο Στήριξης που το πλαισιώνουν Ψυχολόγοι και Ειδικοί παιδαγωγοί. Η ψυχολόγος του παιδικού σταθμού παρατηρεί στις τάξεις, συζητάει με τους παιδαγωγούς, εμψυχώνει ομάδες γονέων. Για περαιτέρω υποστήριξη των οικογενειών το σχολείο συνεργάζεται με την διεπιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου Γαληνός.
Μαθήματα Ειδικοτήτων
Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα των παιδιών
Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα των παιδιών αναπροσαρμόζεται καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν.



Περισσότερα για τα Μαθήματα Ειδικοτήτων
Messy Play και Αισθητηριακή Εξερεύνηση
Το αισθητηριακό παιχνίδι και το messy play με βρώσιμα υλικά εντάσσονται στην καθημερινότητα των παιδιών μέσα στο βασικό πρόγραμμα.
Επιπλέον οι παιδαγωγοί μας συνεργάζονται με τις εκπαιδεύτριές τους στο messy play προκειμένου να προσφέρουν στα παιδιά μία ξεχωριστή εμπειρία.
Αγγλικά από νωρίς
Τα παιδιά του βρεφικού τμήματος εκτίθενται
στην ακρόαση του αγγλικού γλωσσικού κώδικα σε καθημερινή βάση από native speaker παιδαγωγό αγγλικών. Η ακρόαση του φωνολογικού συστήματος από φυσικό ομιλητή, δημιουργεί ένα στέρεο σύστημα γλωσσικής εκφοράς σε επίπεδο προφορικότητας.
Μας ενδιαφέρει να ακούσουν από πολύ νωρίς την αγγλική γλώσσα με έμφαση στην προφορά προκειμένου να μπορέσουν να την αναπαράξουν
στην ομιλία τους αργότερα.
Baby Swimming & Εξοικείωση με το Νερό
Το σχολείο προσφέρει το μάθημα της κολύμβησης στα παιδιά αυτής της ηλικίας σε ειδική κολυμβητική δεξαμενή για baby swimming που βρίσκεται
στις εγκαταστάσεις του σχολείου μας.
Η μεθοδολογία που ακολουθούμε για τα μικρά παιδιά του παιδικού σταθμού είναι αυτή του ένας προς έναν (γυμναστής/στρια μαζί με παιδί) ενώ καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν και καταφέρνουν να κινούνται στο νερό πιο αυτόνομα μπορούν να κολυμπούν σε ένα μικρό γκρουπ τριών παιδιών μαζί με τους γυμναστές.
Arts & Crafts στα Αγγλικά
Για τα μεγαλύτερα παιδιά του παιδικού σταθμού το messy play μετεξελίσσεται σε εικαστικό εργαστήρι arts & crafts που διεξάγεται στα αγγλικά μέσα από τη συνεργασία της δασκάλας αγγλικών και της δασκάλας εικαστικών που είναι επίσης native speaker.
Τέχνες και Ελεύθερο Παιχνίδι
Τα λίγο μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να παρακολουθήσουν εργαστήρια τεχνών (μουσικής και θεατρικού παιχνιδιού) που πραγματοποιούνται από έμπειρους δασκάλους ειδικοτήτων καθώς και εργαστήρια ελεύθερου παιχνιδιού.
Απογευματινό Πρόγραμμα
Εργαστήρια διευρυμένου προγράμματος
Τα παιδιά που παραμένουν στο διευρυμένο πρόγραμμα και δεν κοιμούνται έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν μετά από μία περίοδο χαλάρωσης σε απογευματινά εργαστήρια που σχεδιάζονται από παιδαγωγούς του σχολείου.


.avif)
Εγκαταστάσεις
Τοποθεσία και Σύνδεση με τη Φύση
Οι εγκαταστάσεις του παιδικού σταθμού μας βρίσκονται στην περιοχή του Παπάγου, κοντά στον Υμηττό, μαζί με το ένα νηπιαγωγείο μας. Τον κήπο μας χωρίζει ένα κάγκελο από το άλσος της περιοχής που έχει γίνει το στέκι των οικογενειών μετά το σχολείο.


Δύο Κτίρια – Μία Εμπειρία
Οι χώροι του παιδικού σταθμού προσφέρουν στα παιδιά συνδυασμό εμπειριών στο νέο, σύγχρονο κτίριό μας (Πωγωνίου 28), που συμπληρώνει το πρώτο κτίριο που στέγασε το όραμα του σχολείου μας (Κύπρου 87). Όλα τα παιδιά χρησιμοποιούν και τα δύο κτίρια. Έχουν συνεπώς την εμπειρία μιας φωλιάς μέσα στο ξύλο, με κρυψώνες, πατάρια και γωνιές που θυμίζουν κουκλόσπιτο.
Συγχρόνως όμως βιώνουν και τα πλεονεκτήματα ενός κτιρίου με ενδοδαπέδια θέρμανση, άριστο αερισμό και κλιματισμό, με εσωτερική, θερμαινόμενη πισίνα και μοντέρνας, μίνιμαλ, βιομηχανικής αισθητικής όπου οι λειτουργίες του κτιρίου είναι ορατές και εμπνέουν τα παιδιά για σκέψεις και ανακαλύψεις. Τα δύο κτίρια τα συνδέει ένας ενιαίος κήπος στον οποίο τα παιδιά περνούν αρκετό χρόνο μαζί.
Ποιότητα και Εμπλουτισμένο Περιβάλλον Μάθησης
Το περιβάλλον μάθησης παρεμβαίνει στο ίδιο το περιεχόμενο της παιδαγωγικής διαδικασίας. Σχεδιάζουμε, φροντίζουμε και ανακαινίζουμε τους χώρους, σύμφωνα με τις υψηλές μας προσδοκίες για ένα ποιοτικό περιβάλλον που αντικατοπτρίζει τη σύγχρονη εκπαίδευση, την οικολογική μας συνείδηση και την αισθητική μας.
Ο παιδικός σταθμός διαθέτει αίθουσα βιβλιοθήκης, εργαστήρι πειραμάτων, ατελιέ και επαγγελματική κουζίνα.
