Οι Απόφοιτοι
H πιο καθαρή εικόνα του έργου μας
Είναι έφηβοι που έχουν συγκρότηση, συνεργατική νοημοσύνη και κοινωνική ευλυγισία.
Είναι νέοι άνθρωποι, πολύπλευρες προσωπικότητες έτοιμοι για καινοτομίες, που αναλαμβάνουν ευθύνες και γεύονται ικανοποίηση για ό,τι μικρό ή μεγάλο καταφέρουν.
Είναι ώριμοι ενήλικες, των οποίων τα μάτια δεν έπαψαν να σπιθοβολούν και να ορέγονται νέες ανακαλύψεις, κρατώντας τις δικές τους αποσκευές στα χέρια, στην καρδιά και στο νου.
Αυτές τις αποσκευές που μαζί τις διαλέξαμε,
μαζί τις βάλαμε ταιριαστά στον πάτο μιας βαλίτσας.
Απόφοιτοι, πάντα παρόντες
Η σχέση δεν τελειώνει στην αποφοίτηση
Οι απόφοιτοί μας δεν παύουν να έρχονται στο σχολείο μας μετά την τελευταία τους «Καλημέρα»
ή μετά το τελευταίο τους Φεστιβάλ «Ρίζες και Φτερά»!
Συνεχίζουν να συμμετέχουν σε δράσεις της Ροδιάς, να δείχνουν στους μικρότερους με τι ασχολούνται,
να επισκέπτονται τα "πρωτάκια τους" που έχουν μεγαλώσει, να παρακολουθούν τις γιορτές
που στο σχολείο μας σε γεμίζουν συγκίνηση.
Γιατί μπορεί να βγάζεις τα εκτάκια από το δημοτικό, αλλά δεν μπορείς να βγάλεις
το Δημοτικό μας μέσα από τα Εκτάκια μας.

Οι απόφοιτοί μας είναι ζωτικά μέρη της ιστορίας του Σχολείου μας.
Νέα Αποφοίτων
Από το εργαστήριο του Δημοτικού… στο Houston και το ΕΜΠ
Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι και συγκινημένοι που οι δύο από τους προπονητές της ομάδας UniREVsals FTC, ο Γαβριήλ Ιωαννίδης
και ο Πρωταγόρας Κατσιμίχας, καθώς και το μέλος της driving team του ρομπότ, Ηλίας Κουγιουμτζόπουλος, που εκπροσώπησαν τη χώρα μας στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό FIRST TECH Challenge 2024 στο Houston των ΗΠΑ, είναι απόφοιτοι του σχολείου μας — όπου και έκαναν τα πρώτα τους βήματα στην εκπαιδευτική ρομποτική.
Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη Ελληνική Ομάδα που προκρίθηκε στο FIRST World Championship στο Houston, μετά την κατάκτηση του Inspire Award στο πρώτο FTC Greece Championship 2024 στη Θεσσαλονίκη.
Τα επιτεύγματά μας
Εκπροσώπησαν την Ελλάδα σε έναν από τους μεγαλύτερους παγκόσμιους διαγωνισμούς ρομποτικής (Houston, ΗΠΑ)
Μέσω του διαγωνισμού, συνδέονται με προγράμματα υποτροφιών διεθνών πανεπιστημίων
FIRST Tech Challenge (FTC)
Ο Προπονητής τους;
Ο Τάσος Κόλλιας, συνιδρυτής του MellonLab.org στον Πειραιά και Υπεύθυνος STEAM στο Σχολείο μας
Μέσα από τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τον προγραμματισμό ρομπότ, τα παιδιά και οι έφηβοι
μαθαίνουν
να πειραματίζονται, να καινοτομούν και να βρίσκουν πρακτικές λύσεις σε πραγματικά προβλήματα.
Παράλληλα, η συμμετοχή σε διαγωνισμούς ρομποτικής και σε συναφείς δράσεις τούς ανοίγει νέους ορίζοντες, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γνωρίσουν, να αλληλεπιδράσουν, να συνεργαστούν και να συναγωνιστούν με συνομηλίκους από όλο τον κόσμο.
Επιπλέον διευρύνει τις προοπτικές τους για σπουδές και μελλοντική καριέρα στους τομείς της τεχνολογίας,
της επιστήμης και της μηχανικής.

Συγχαρητήρια σε όλους σας! Είμαστε δίπλα σας, σας υποστηρίζουμε και σας θαυμάζουμε!



Ο Γαβριήλ Ιωαννίδης στο ΕΜΠ

Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη ρομποτική; Έπαιξε καθόλου ρόλο το σχολείο;
Όχι απλώς έπαιξε ρόλο, από εκεί ήρθα σε πρώτη επαφή με τη ρομποτική. Συγκεκριμένα στη Β΄ Δημοτικού με την κυρία Βασιλική - ήταν και η χρονιά που είχε έρθει ο κύριος Τάσος- και αργότερα τα Καλοκαίρια με ομίλους μέχρι τη ΣΤ΄ με τον κύριο Σιγαλό. Από το σχολείο έμαθα για τη ρομποτική και τους διαγωνισμούς.
Τι ήταν αυτό που σου άρεσε στη ρομποτική;
Μου άρεσε γενικά που το σχολείο ήταν διαθεματικό και μπορούσα να ασχολούμαι με πολλές θεματικές. Επίσης, μου άρεσε που συνδύαζα τον προγραμματισμό με την κατασκευή και κάθε φορά για κάτι ουσιαστικό, όχι θεωρητικό αλλά πρακτικό.
Τι θυμάσαι γενικά από το σχολείο εκείνη την περίοδο που ήσουν μαθητής;
Θυμάμαι όλες τις θεματικές εβδομάδες. Ήταν οι αγαπημένες μου περίοδοι. Μπορούσα να μάθω κάτι για τον κόσμο και μετά να το εφαρμόσω.
Θυμάσαι κάποια στιγμή από τη ρομποτική που συμμετείχες όσο ήσουν στο Δημοτικό που σου έχει μείνει αξέχαστη; Και κάποια από τη γενική σου πορεία στη ρομποτική;
Από το Δημοτικό θυμάμαι την πρώτη φορά στην Ε’ που περάσαμε στον τελικό της Θεσσαλονίκης. Γενικά από την πορεία μου μου έχει μείνει η εκπροσώπηση της Ελλάδας στη Γενεύη με την εθνική ομάδα. Ήταν ξεχωριστή εμπειρία. Εμείς παρουσιάζαμε το έργο μας και τις λύσεις μας για το θέμα τότε και, παράλληλα, μας στόχευαν οι κάμερες του CNN.
Σε έχει βοηθήσει κάπως η ρομποτική στην προσωπική σου ζωή και εξέλιξη μέσα στα χρόνια;
Στις μικρές ηλικίες η ρομποτική είναι το μέσο. Δεν είναι ο σκοπός. Από τη ρομποτική έχω αναπτύξει τις κοινωνικές μου δεξιότητες. Να απαντώ σε ερωτήσεις με τεχνικούς όρους. Το βλέπω μπροστά μου αυτό στο Πανεπιστήμιο σε σχέση με τους συμφοιτητές μου, πως εγώ είμαι εξοικειωμένος με αυτή τη διαδικασία.
Τι συμβουλή θα έδινες σε ένα παιδί που έχει ασχοληθεί με τη ρομποτική και του αρέσει;
Να το δοκιμάσει. Γενικά καλό είναι να δοκιμάζουν τα παιδιά. Και η ρομποτική σου αφήνει αυτά τα περιθώρια.
Υπάρχει κάποια αποτυχία ή δυσκολία που θυμάσαι από την πορεία σου;
Στη ρομποτική - όπως και στα περισσότερα πράγματα - οι αναποδιές είναι πολλές. Συνεχώς υπάρχουν δυσκολίες. Μαθαίνεις να τις ξεπερνάς γρήγορα για να προχωρήσεις με τον στόχο σου. Συγκεκριμένη δεν μπορώ να θυμηθώ. Είναι πολλές πάντως!
Από το υπαίθριο σκάκι του Δημοτικού... στο Ρέικιαβικ
Ο Βασίλης Χομπάς, απόφοιτος της χρονιάς 2023–24, μιλά για την αγάπη του για το σκάκι, τις εμπειρίες του από διεθνή τουρνουά όπως αυτό του Ρέικιαβικ, και τη συμβολή του σχολείου στην πορεία και τη σκέψη του.
Ο προπονητής του Αναστάσης Τζούμπας καταγράφει την εξέλιξή του και το ήθος του.

Πότε άρχισες να ασχολείσαι με το σκάκι;
Άρχισα στην καραντίνα. Έκανα online μαθήματα με τον κύριο Αναστάση στο Chesskid και στη συνέχεια, σε μεγαλύτερη τάξη, έκανα και ιδιαίτερα μαθήματα πάλι με τον κύριο Αναστάση.
Τι ήταν αυτό που σου άρεσε περισσότερο όταν το πρωτοέμαθες;
Μου φαινόταν περίπλοκο και μου άρεσε. Μου αρέσει να διαβάζω για το σκάκι. Έχει νομίζω από τις μεγαλύτερες βιβλιογραφίες. Είναι πολύ δημιουργικό άθλημα.
Πώς και το χαρακτηρίζεις δημιουργικό; Δεν βασίζεται σε συγκεκριμένες στρατηγικές;
Έχει πολλές εξαιρέσεις στους «κανόνες» του. Μία κίνηση που δεν είναι πολύ δημοφιλής μπορεί να αποδειχθεί νικητήρια και αυτό μου αρέσει. Βασίζεται σε κανόνες όμως μπορείς να επιλέξεις να παίξεις με τις εξαιρέσεις για να κερδίσεις.
Ποιο τουρνουά σου άρεσε περισσότερο και γιατί; Έχεις κάποια παρτίδα που θυμάσαι έντονα;
Είχα πάει σε ένα τουρνουά στο Ρέικιαβικ. Ενώ βρισκόμουν χαμηλά στη βαθμολογία (στα προγνωστικά) κατάφερα να κερδίσω άτομα υψηλότερα από εμένα μέχρι που έφτασα σε γκραν μετρ.
Τι πιστεύεις ότι σε βοηθά να γίνεσαι καλύτερος στο σκάκι; Θεωρείς πως παίζει ρόλο το ταλέντο στην επιτυχία;
Κυρίως βοηθάει το διάβασμα. Σίγουρα και η εμπειρία. Περισσότερο οι ήττες. Θα έλεγα πως η επιτυχία στο σκάκι αποτελείται από 60% διάβασμα, 35% εμπειρία και 5% ταλέντο.
Πώς αντιμετωπίζεις μια ήττα σε αγώνα;
Όταν ξέρω πως ο αντίπαλός μου ήταν σε πιο υψηλό επίπεδο από εμένα η ήττα δεν με πειράζει τόσο.
Διαβάζω ξανά τους αγώνες για να δω τι λάθη έκανα. Θυμώνω με προσωπικά λάθη όταν οφείλονται σε κόπωση. Κάνεις συμβιβασμούς στο σκάκι.
Σε έχει βοηθήσει κάπως το σκάκι στην προσωπική σου ζωή ή στα μαθήματά σου;
Έχει βοηθήσει στην υπομονή και να μάθεις να χάνεις. Με έχει βοηθήσει στο να μην χάνω μέρα από το διάβασμα. Είναι πολύ σημαντικό στην επιτυχία. Σίγουρα στις εξετάσεις των μαθημάτων σκέφτομαι
να ελέγχω ξανά το γραπτό μου και να παίζω σωστά με τον χρόνο.
Για παράδειγμα μπορεί σε κάποιες παρτίδες σκακιού να δίνονται 45, 50 ή ακόμα και μία ώρα για την παρτίδα. Αυτό μπορεί να φαίνεται αρκετό, όμως στην πραγματικότητα δεν είναι. Βοηθάει στο να χειρίζεσαι καλύτερα τον χρόνο σου και να ξέρεις πώς να τον διαχειριστείς. Στο deep focus.
Ποιο είναι το αγαπημένο σου άνοιγμα ή στρατηγική;
Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο. Μου αρέσει να παίζω με στρατηγική ανεξάρτητα από το επίπεδο του αντιπάλου μου. Άλλοι επιλέγουν σε πιο αδύναμους αντιπάλους να κάνουν πιο εντυπωσιακές κινήσεις για να πάρουν γρήγορες νίκες. Εγώ θέλω να είμαι πάντα πιο σίγουρος. Για αυτό είπα πως είναι δημιουργικό. Επιλέγεις πώς θες να παίξεις.
Έχεις κάποιο στόχο ή όνειρο που σχετίζεται με το σκάκι;
Να φτάσω ψηλά στα τουρνουά και να καταφέρω να παίζω με πολύ καλούς παίκτες.
Τι θα έλεγες σε κάποιον που σκέφτεται να ξεκινήσει σκάκι;
Να το κάνει και να το χαίρεται. Να μην κάνει μόνο ό,τι τον συμβουλεύει ο προπονητής του.
Χρειάζεται να κάνει το προσωπικό του παιχνίδι.
Πώς αντιμετωπίζουν οι φίλοι σου το σκάκι ως άθλημα;
Κοιτάξτε, στην καραντίνα έγινε πιο δημοφιλές επειδή ήταν ένα παιχνίδι που μπορούσαν να παίξουν και από απόσταση. Το Chesskid και άλλες πλατφόρμες βοήθησαν πολύ σε αυτό. Μάλιστα έγιναν και πολλά κανάλια στο YouTube από αυτό. Σίγουρα έχεις κάποια αναγνώριση όταν κάνεις νίκες. Για εμένα είναι ένα άθλημα όπως άλλα. Έκανα και τένις για πιο αθλητικό. Το σκάκι όμως μου αρέσει περισσότερο. Έχει πιο πολλά να μου προσφέρει πιστεύω.



Αναστάσης Τζούμπας για Βασίλη
Πώς περιγράφετε την πρόοδο του Βασίλη στο σκάκι όσο ήταν μαθητής σας;
Ο Βασίλης γνώρισε και αγάπησε το σκάκι μέσα από το μάθημα που κάναμε στο σχολείο. Ασχολήθηκε συστηματικά με την εκπαιδευτική πλατφόρμα ChessKid και, εκτός από τα παιχνίδια που έπαιζε με παιδιά από όλο τον κόσμο, παρακολούθησε και όλα τα εκπαιδευτικά βίντεο, ολοκληρώνοντας με επιτυχία όλα τα επίπεδα. Γρήγορα άρχισε να συμμετέχει σε τουρνουά και πρωταθλήματα. Η πρόοδός του υπήρξε ραγδαία και σήμερα πρωταγωνιστεί στα πρωταθλήματα της ηλικιακής του κατηγορίας.
Τι θεωρείτε ότι τον έκανε να ξεχωρίσει ως παίκτης;
Ο Βασίλης έχει μια αστείρευτη αγάπη για το σκάκι· διασκεδάζει ιδιαίτερα μελετώντας παρτίδες και παίζοντας σε τουρνουά. Ξεχωρίζει για την ικανότητά του να συγκεντρώνεται, τη φιλομάθειά του, την ικανότητα να κάνει νοερούς υπολογισμούς με ακρίβεια και σε βάθος, να προβλέπει τις επόμενες κινήσεις του αντιπάλου, καθώς και για τη στρατηγική του αντίληψη. Είναι επίσης δυνατός χαρακτήρας και διαχειρίζεται σωστά τόσο τη νίκη όσο και την ήττα.
Για τις δεξιότητες
Η ενασχόληση με το σκάκι έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη ποιων δεξιοτήτων;
Η συνδυαστική και στρατηγική του διαίσθηση έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα, κυρίως λόγω της συστηματικής μελέτης και της πλούσιας αγωνιστικής εμπειρίας του. Διαθέτει επίσης εξαιρετική ικανότητα να διεξάγει προσωπική ερευνητική εργασία, να εντοπίζει και να αξιολογεί εναλλακτικές πηγές, να χρησιμοποιεί σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία για ανάλυση θέσεων και να δημιουργεί τις δικές του βάσεις δεδομένων και αναλύσεις.
Υπήρχαν στοιχεία του χαρακτήρα του που τον βοήθησαν να εξελιχθεί;
Ο Βασίλης είναι ιδιαίτερα οργανωτικός· του αρέσει να θέτει μακροπρόθεσμους στόχους και να εργάζεται με συνέπεια για την επίτευξή τους. Διαθέτει την ικανότητα να εστιάζει για πολλές ώρες σε ένα θέμα, χωρίς να χάνει τον ενθουσιασμό του. Είναι επίσης κοινωνικός, με πολλούς φίλους από τα τουρνουά, με τους οποίους μοιράζεται τη χαρά για το σκάκι.
Για τις εμπειρίες και τις διακρίσεις
Σε ποια τουρνουά έχει συμμετάσχει ο Βασίλης και ποια ήταν η επίδοση του;
Ο Βασίλης έχει συμμετάσχει σε τουρνουά τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Φέτος αγωνίστηκε στο φημισμένο διεθνές τουρνουά του Ρέικιαβικ στην Ισλανδία, όπου έχουν διακριθεί μεγάλοι παίκτες του παγκόσμιου σκακιού. Παρά το υψηλό επίπεδο των αντιπάλων, κατάφερε να συγκεντρώσει 4,5 πόντους σε 9 γύρους (50%), πετυχαίνοντας απόδοση κατά 286 μονάδες ELO υψηλότερη από τη διεθνή του αξιολόγηση. Για την επίδοση αυτή έλαβε το δεύτερο βραβείο performance rating.
Για τη στάση και τη συμπεριφορά
Πώς διαχειριζόταν τις νίκες και τις ήττες;
Από την αρχή της ενασχόλησής του με το σκάκι, η διαχείριση της ήττας δεν αποτέλεσε σημαντικό πρόβλημα για τον Βασίλη. Με ελάχιστες εξαιρέσεις – κυρίως σε έντονες παρτίδες μεγάλης διάρκειας, όπου η έκβαση φαινόταν θετική και χάθηκε λόγω πίεσης χρόνου – διατηρούσε τη ψυχραιμία του. Ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις, κατάφερνε να ανακάμπτει γρήγορα και να προσεγγίζει την επόμενη παρτίδα με νέα δύναμη και θετική διάθεση.
Για το αποτύπωμα που άφησε
Πώς νομίζετε ότι η ενασχόλησή του με το σκάκι επηρέασε τη συνολική του ανάπτυξη και πορεία στο σχολείο;
Το σκάκι έχει συνεισφέρει καθοριστικά στις επιδόσεις του Βασίλη στο σχολείο, αφού οι δεξιότητες που έχει αναπτύξει – όπως η συγκέντρωση, η πειθαρχία, η αναλυτική σκέψη και η στρατηγική – τον καθιστούν εξαιρετικό μαθητή. Παράλληλα, ασχολείται με επιτυχία και με άλλες δραστηριότητες, αποδεικνύοντας πως είναι ένα πολυτάλαντο παιδί.
Τι θα θέλατε να τον δείτε να καταφέρνει στο μέλλον στον χώρο του σκακιού;
Θα ήθελα πολύ να δω τον Βασίλη να επιτυγχάνει τους στόχους του, βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους. Να κατακτήσει ένα πανελλήνιο πρωτάθλημα, να αυξήσει τη διεθνή του αξιολόγηση, να αποκτήσει τον τίτλο του Grand Master και να διακριθεί σε διεθνές επίπεδο. Πάνω απ’ όλα, εύχομαι να συνεχίσει να απολαμβάνει το σκακιστικό του ταξίδι, όπως το απολαμβάνει τώρα, και κάθε παρτίδα και τουρνουά να αποτελούν για εκείνον μια εμπειρία μάθησης και χαράς.
